Hyysalo S. 2006 Käyttäjätieto ja käyttäjätutkimuksen
menetelmät
Tässä joitain lainauksia kyseisestä kirja. Koitin valita kohtia/asioia, joista olisi meille hyötyä...- onnistunut tuote: teknisesti toimiva, kaupallisesti kannattava, käyttäjilleen hyötyä ja iloa tuova
- käyttäjätiedolle on yleensä tarvetta, vars. pk-yrityksissä, joissa kohdemarkkinat saattavat olla pienet -> asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen tärkeää
- käyttökokemuksien jäsentäminen esim.
Jääskö et al., 2003; Tuulenmäki,
2004, 89
- Suunnitteluprosessin kulku: vaatimusmäärittely <->konseptisuunnittelu <-> tekninen suunnittelu <-> toteutus <-> testaus<-> käyttö (ihanne,mitä pidemmälle kehitystyö etenee, sitä kalliimpaa tehdä muutoksi)
- tuotekehitys jatkuu yleensä käyttöönoton jälkeenki
- käyttöä koskeva tieto on läsnä koko suunnitteluprosessin, eri muodoissa
- käyttäjätutkimukset; haastattelut, havainnointi, artefaktien analysointi, käyttäjien kanssa tehtävä suora yhteistyö….
#Suvi
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti