![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhucIZR7QHLX_eqj5vF754464QqgncZgG-vF00FE_JJqUIrCO1ZsQZmweSPX9vTRBWuYjIROxkyIznLte88mbUYZeIPL1u3HgV1YTXKgcMkOGnLuyXCYptDRKi4pdOB3RXSE5qndaHBwGML/s1600/benecol_fi_logo.png)
Benecol-tuotteiden
sisältämä kasvistanoliesteri on valittu yhdeksi kymmenestä tärkeimmästä
ravitsemusinnovaatiosta maailmassa. Euroopan komissio on hyväksynyt seuraavan
Benecol-tuotteita koskevan väitteen sairauden riskitekijän vähentämisestä:
"Kasvistanoliesterin on todettu alentavan veren kolesterolitasoa. Korkea
kolesteroli on sydäntaudin riskitekijä."
Kasvistanoliesteriä
sisältäviä terveysvaikutteisia Benecol-elintarvikkeita myydään 30 maassa,
viidessä maanosassa. Kussakin maassa myytävät Benecol-tuotteet on kehitetty
paikallisiin ruokatottumuksiin sopiviksi.
Benecol tuoteperheeseen kuuluu esimerkiksi leivänpäälle laitettavia levitteitä,
juotavia jogurttijuomia kuin perinteistä aamupuuroakin.
No kuka
sitten käyttää Benecolia? Ilmiselväähän on, että tuotteita käyttävät ihmiset,
joilla on korkeakolesteroli tai taipumusta korkeaan kolesteroliin ja haluavat
alentaa/hallita kolesteroliarvoja. Stereotyyppinen käyttäjä on 50+ nainen tai
mies, jolla kolesteroli on korkea, elämäntavat ei välttämättä muutenkaan
kohdillaan ja on nähnyt mainoksen telkkarissa kolesterolia alentavasta
tuotteesta. Mutta onko tässä todellakin kaikki ihmiset, jotka käyttävät Benecol
tuotteita? Ei ole.
Benecol
tuotteet sopivat itse asiassa kaikille. On se ryhmä, joka käyttää Benecol
tuotteita jo ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä tulevaisuuden varalta. He ovat nuoria
aikuisia, joilla saattaa esimerkiksi suvussa olla korkeaa kolesterolia. Löytyy
myös niitä, jotka ovat pelkästään mainonnan uhreja. Mainonnan uhrit hankkivat
tuotteita, jotka edes jollain tavalla mainonnallaan vakuuttavat heidät ja
sopivat heidän elämäntapoihinsa edes jotenkuten. Sitten ovat ne ihmiset, jotka
eivät oikeastaan pidä tuotteista ja niiden mausta, mutta kun tuotteiden
vaikutus on niin hyvä. Ja tietenkin ne jotka pitävät tuotteiden mausta, mutta
eivät tarvitse kolesterolia alentavaa kasvistanoliesteria. Mutta mistä johtuu
sitten tietyntyyppinen lokeroiminen benecol tuotteiden osalta? Itse uskon
siihen, että mainonta aiheuttaa sen. Jos tuotetta mainostettaisiin sekä
kolesterolia alentavana, että muutenkin hyvänä tuotteena, ei välttämättä
tapahtuisi niin vahvaa lokerointia. Tiedän useamman kotitalouden, jonne
ostetaan sen benecol levitteen lisäksi tavallinen margariinipaketti, koska vain
yhdellä perheessä on korkea kolesteroli ja muilla ei, joten heidän ”ei tarvitse”
käyttää benecol tuotteita.
Kaupassa asioidessani
tein havainnointia Benecol tuotteista ja täytyy kyllä tunnustaa, että
brändäyksellä on tuloksensa. Havaitsin margariinihyllystä helpommin Benecol tuotteen,
kuin normaalisti käyttämäni rasvaseoksen. Myös muista hyllyistä kuten
jogurttihyllystä pomppasi Benecolin tuotteet muiden yli. Hieno homma! Mutta
mitä nyt pitäisi tehdä, jotta pelkästään näkyvyyden lisäksi tuotteiden
siirtyminen kaupan hyllyltä ostoskoriin helpottuisi? Benecol tuotemerkille
olisi tärkeää osoittaa enemmän ominaisuuksia myös niille henkilöille joille
kolesteroli ei ole tällä hetkellä ongelma.
Benecol
tarjoaa jo nyt lisäominaisuutena Benecol klubin, joka on hieno palvelulisä jo
olemassa oleville asiakkaille. Palvelumuotoilun näkökulmasta juuri kyseisen
Benecol klubin kehittäminen olisi hieno mahdollisuus toiminnan laajentamiselle.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti